Tworzysz zespół, ale nie do końca masz pomysł na to, aby przekonać kandydatów, że to właśnie Twoja firma jest najlepszym wyborem? Dowiedz się, co zrobić ludzie chcieli dla Ciebie pracować!
Employer branding to działania, których celem jest budowanie wizerunku pracodawcy. Dlaczego warto w nie inwestować? Zwłaszcza młode pokolenie pracowników przed podjęciem decyzji o aplikowaniu do konkretnej firmy zwraca uwagę na jej wizerunek. Dobry image sprawia, że zarówno zaufanie do firmy, jak i chęć bycia jej częścią wzrasta.
Do czego przywiązujemy wagę szukając pracy?
- szczególnie młode pokolenie, dopiero wchodzące na rynek pracy szuka pracodawcy, który stwarza możliwość rozwoju
- podczas aplikowania bierzemy pod uwagę reputację pracodawców
- opinie obecnych pracowników utwierdzają nas w przekonaniu, czy konkretna firma to dobry wybór
Jak sprawić, aby ludzie chcieli dla ciebie pracować?
Sytuacja na rynku pracy w wielu branżach wymaga od pracodawców stworzenia oferty, która będzie konkurencyjna i zachęci potencjalnych kandydatów. No właśnie – co tak naprawdę motywuje pracowników i sprawia, że chcą oni rozpocząć współpracę z konkretną firmą?
- dodatkowe świadczenia i benefity
- dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne
- dogodna lokalizacja
Kiedy uda Ci się już stworzyć wartościowy zespół, nie pozwól, aby jego członkowie wkrótce rozglądali się za innymi ofertami pracy. Musisz ich zatrzymać – pisaliśmy już na ten temat we wpisie Jak zatrudnić i zatrzymać dobrych pracowników? Poniżej znajdziesz jego fragment.
Motywuj ich
Wyniki badań wskazują na to, że od 2010 roku zainteresowanie pracowników bonusami nieustannie wzrasta. Szczególnie osoby należące do młodszego pokolenia ulegają wpływowi różnych dodatków oferowanych przez pracodawców. Osoby zainteresowane zdrowym stylem życia motywują zdrowe przekąski w pracy lub karta upoważniająca do wejść na siłownię. Na pracowników, którzy założyli już swoje rodziny, może natomiast oddziaływać dodatkowy pakietu opieki medycznej. Rodzaj bonusów powinieneś dopasować do swojego zespołu, najważniejsze, abyś nie lekceważył tej kwestii.
Skup się na możliwości rozwoju, nie tylko zarobku
Jeśli chcesz zatrzymać dobrych pracowników, powinieneś motywować ich również możliwością rozwoju. Jeśli na rozmowie kwalifikacyjnej trafnie oceniłeś kandydatów, nie powinieneś mieć teraz do czynienia z leniuchami. Jeśli przyłożyłeś się do tego zadania, z pewnością zatrudnionym przez Ciebie osobom, zwłaszcza tym młodym zależy na ciągłym rozwoju. Jeśli im to umożliwisz, będą zmotywowani i pozytywnie nastawieni do swoich codziennych obowiązków.
Na co jeszcze warto zwrócić uwagę, aby zatrzymać dobrych pracowników?
- właściwa atmosfera w pracy
- dobór projektów, nad którymi będziecie pracować – fajnie, jeśli realizujecie kreatywne pomysły
- właściwy sposób zarządzania ludźmi