Zgrany, stworzony z odpowiednio wykwalifikowanych oraz zmotywowanych do pracy osób zespół może być jedynie korzyścią dla Twojego biznesu.  Kiedy masz do dyspozycji zgodną, doskonale komunikującą się ekipę znacznie łatwiej i efektywniej będziesz osiągać postawione sobie cele. Dowiedz się, dlaczego jeszcze warto budować dobry zespół pracowników?

Budowanie odpowiedniego zespołu może okazać się czasochłonnym przedsięwzięciem. Już podczas pierwszych rozmów kwalifikacyjnych powinieneś zwracać uwagę nie tylko na doświadczenie czy wykształcenie, ale również wciąć pod uwagę cechy charakteru kandydata, zdolność do pracy w grupie czy umiejętności interpersonalne. Oczywiście pewne rzeczy można wypracować, są jednak również osobowości, którym naprawdę bardzo ciężko będzie się ze sobą dogadać.

Niektóre korzyści płynące z pracy w dobrym zespole:

  • zwiększona efektywność
  • zmniejszony poziom stresu
  • większe zaufanie do współpracowników
  • generowanie kreatywniejszych pomysłów
  • łatwość komunikacji
  • osiąganie lepszych wyników

Cechy dobrego zespołu

Świetna komunikacja

Członkowie dobrych zespołów nie mają problemów z dzieleniem się swoimi przemyśleniami oraz pomysłami. Potrafią również słuchać swoich kolegów, wspierać trafne idee, okazywać wzajemny szacunek, ale również przekazywać konstruktywną krytykę. Dobrze zbudowany zespół ludzi zdecydowanie łatwiej radzi sobie z trudnościami i stawia czoła nowym wyzwaniom.

Owocna współpraca

Dobrze zbudowane zespoły generują znacznie więcej innowacyjnych pomysłów oraz rozwiązań niż te, na które składają się z zupełnie przypadkowo dobrane osoby.

Świadomość

Każdy członek zespołu jest świadomy swojej roli, wie, co do niego należy oraz że to od jego pracy zależny jest wynik.

 

Jak zacząć budować dobry zespół pracowników?

Zacznij poszukiwania zanim zatrudnienie będzie koniecznością

Dzięki zgłoszeniom osób zainteresowanych posadą możesz stworzyć listę potencjalnych pracowników. Dzięki temu unikniesz niekomfortowej sytuacji i konieczności zatrudniania kogoś na szybko. W ten sposób będziesz miał pewność, że nie zatrudniasz „pierwszej lepszej” osoby, tylko najlepszego kandydata.

Podczas rekrutacji skup się na właściwych umiejętnościach

To Ty wiesz najlepiej, czego oczekujesz od kandydatów na konkretne stanowiska. Zanim zaczniesz rekrutacje, przygotuj listę umiejętności, na których najbardziej Ci zależy. Koniecznie przekaż te informacje swoim rekruterom, chyba że to Ty zajmujesz się tym procesem. Oto niektóre umiejętności, na które powinieneś zwrócić uwagę:

  • zdolność pracy w zespole
  • łatwość komunikacji wewnątrz zespołu, a jeśli tego wymagasz to również z klientem
  • znajomość technicznej wiedzy powiązanej ze stanowiskiem
  • łatwość podejmowania decyzji
  • zdolność rozwiązywania problemów

 

Pin It on Pinterest

Share This