Employer branding może zapewnić Twojej firmie wiele profitów. Dowiedz się, jakich i przekonaj się do tego, że warto kreować pozytywny wizerunek.

Employer branding, czyli budowanie wizerunku pracodawcy odbywa się na wielu płaszczyznach. Naszym pomysłem na pozytywne postrzeganie firmy jest wprowadzenie zdrowych zakąsek w pracy. O wynikających z tego korzyściach pisaliśmy już w artykule Zdrowe przekąski w pracy – korzyści, gdzie poruszyliśmy kwestię profitów dla samych pracowników. W innym wpisie – Zdrowe przekąski w pracy to pozytywny wizerunek pracodawcy wspomnieliśmy o tym, jakie zyski Ty – jako pracodawca możesz z tego czerpać. Dzisiaj natomiast chcielibyśmy skupić się na tym, dlaczego właściwie employer branding jest tak istotny.

Pozytywny wizerunek firmy vs wynagrodzenie

Zdarzyło Ci się stracić utalentowanego pracownika, ponieważ nie miałeś wystarczającego budżetu, aby zaproponować mu stawkę wyższą niż konkurencja? Podczas gdy inni przekonują do siebie kandydatów jedynie aspektem finansowym, Ty możesz się wyróżnić, oferując coś więcej. Poszukujący pracy już dawno przestali brać pod uwagę wyłącznie wynagrodzenie. Jeśli Twoja firma zyska pozytywny rozgłos, a Ty wizerunek fajnego pracodawcy, pokonasz konkurencję bez zwiększania stawek.

Employer branding pomoże Ci zatrzymać pracowników

Pracowanie nad pozytywnym wizerunkiem i budowanie go już od pierwszej rozmowy rekrutacyjnej z pewnością będzie owocne. Pokaż, czego oczekujesz, ale przedstaw również wszystkie korzyści, wynikające z pracy w Twojej firmie. To sprawi, że pracownicy będą chcieli właśnie pod Twoimi skrzydłami rozwijać swoje umiejętności oraz karierę.

Employer branding pomoże zminimalizować koszty

Jeśli Twoja firma zdobędzie pozytywną reputację, nie będziesz musiał wydawać dodatkowych pieniędzy, aby rozreklamować swoje ogłoszenia o pracę. Kandydaci, będąc pod wpływem dobrych opinii na Twój temat, sami będą do Ciebie aplikować, chcąc być częścią fajnej firmy.

Employer branding pozwoli zaoszczędzić czas

Pozostając w temacie rekrutacji – dzięki pozytywnemu wizerunkowi Twojej firmy oszczędzisz czas, który musiałbyś poświęcić na długotrwałym poszukiwaniu idealnego kandydata na stanowisko. Jeśli Twoja reputacja będzie do niczego, nikt nie będzie chciał dla Ciebie pracować, a znalezienie pracownika będzie niezwykle trudnym zadaniem.

 

Pin It on Pinterest

Share This