Wiele firm zmaga się z brakiem zaangażowania pracowników.  Wyniki niektórych badań wskazują na to, że aż 87% zatrudnionych osób nie jest zaangażowanych w swoją pracę. Nie powinieneś lekceważyć tego problemu, dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie wskazówki – 5 filarów, które pomogą Ci poprawić relacje z Twoimi pracownikami.

1. Stosunki z menedżerem

Fakty mówią same za siebie – aż 75% pracowników rzuca swoją posadę pod wpływem złych relacji z przełożonym. Co możesz zrobić, aby do tego nie dopuścić?

  • Inwestowanie w coaching zespołu.
  • Rozmowy z pracownikami, które pomogą wyeliminować problem, zanim na dobre powstanie.
  • Jasno określone ścieżki awansu, umożliwiające przechodzenie na wyższe szczeble kariery.

2. Szczęście

Wiele osób traktuje pracę, jako nieprzyjemny obowiązek. Jeśli odwrócisz sytuacje i sprawisz, że Twoi pracownicy będą zadowoleni ze swojej pozycji  i zaczną dobrze się czuć w miejscu pracy, możesz liczyć nie tylko na większe zaangażowanie z ich strony, ale również większą produktywność – nie będą wykonywać zadań z przymusu tylko z zapałem. Jak zadbać o zadowolenie pracowników?

  • Okazuj im szacunek.
  • Licz się z ich zdaniem i pytaj o ciekawe pomysły.
  • Pokaż, że ich dobre samopoczucie nie jest dla Ciebie bez różnicy

3. Wspieranie zdrowia

Wiesz, że promowanie zdrowego stylu życia, pomoże ci zaoszczędzić Twoje środki oraz zmniejszyć ilość nieobecności spowodowanych chorobami? Zaangażowanie pracowników może znacznie wzrosnąć, jeśli:

  • zagwarantujesz im zdrowe przekąski w pracy;
  • umożliwisz im korzystanie z karty MultiSport lub innego programu, który upoważnia do wizyt na siłowniach, basenach oraz innych miejscach, w których można zadbać o właściwą kondycje ciała;
  • stworzysz możliwość spędzania przerwy na świeżym powietrzu.

4. Poczucie satysfakcji

Odczuwanie satysfakcji w pracy uzależnione jest od wielu czynników. Zaczynając od wynagrodzenia, przez spełnienie zawodowe, a kończąc na właściwej komunikacji w zespole. Jeśli będziesz skutecznie dążył do osiągnięcia tego celu, możesz liczyć na zaangażowanie pracowników, które przełoży się na zwiększenie Twoich zysków oraz dobry wizerunek firmy. Jak zadbać o poczucie satysfakcji?

  • Sprawiedliwe wynagrodzenie.
  • Podkreślanie ważności każdego członka zespołu.
  • Umożliwianie pracownikom rozwoju.

5. Relacje w zespole

Ten czynnik jest niestety często lekceważony przez pracodawców. W rzeczywistości ma on ogromny wpływ na zaangażowanie pracowników. Jeśli w zespole panują złe relacje, najchętniej  unikalibyśmy siebie nawzajem.  Przez to zapału do pracy brak, a skuteczna współpraca jest niemal niemożliwa. Jak poprawić stosunki w zespole?

  • Organizując wyjścia integracyjne.
  • Wspólnie świętując osiągnięcia i ważne wydarzenia.
  • Tworząc w pracy strefę relaksu, w której można np. rozegrać mecz w piłkarzyki.

 

 

Pin It on Pinterest

Share This